Alışverişte '9' Etkisi

 MERDAN İSMAİL KOCAOĞLU 28/03/2017 GÜNCEL/ DÜNYA/ YASAM & MAGAZİN/ ARAŞTIRMA & DOSYA/ 305
Yapılan bir araştırmaya göre fiyatının sonunda 9 veya 99 olan ürünler insanların daha çok ilgisini çekiyor.
*Amerika'nın Target isimli firması bu tekniğin ortaya çıktığı yerlerden birisi *Amerika'nın Target isimli firması bu tekniğin ortaya çıktığı yerlerden birisi

Günümüzde ekonomi geliştikçe alışverişe ayrılan bütçede artıyor. Bununla beraber geliştirilen pazarlama teknikleri de bulunuyor. Ülkemizde en yaygın olan teknik ise '.90 biçimi'. Harvard Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre insanlar alışveriş yaparken sonunda 90 veya 99 olan ürünlere yüzde 76 daha fazla ilgi gösteriyor. Sonunda bu sayıları gören kişiler ürünün satılabilecek en düşük fiyatta olduğu hissine kapılıyor. İnsanların yüzde 34'ü ise 1,99 dolar ile 3,00 dolar arasındaki farkın 2,01  dolar olduğunu düşünüyor.

 

Aylık Değil Günlük Taksit

Yaygın kullanılan bir başka yöntem ise 'Günlük Taksit' yöntemi. Aylık taksitle satılan ürünler, günlük fiyata indirgenerek pazarlanıyor. Örneğin, aylık 14.99 dolar olan bir ürünün reklamı günlük 0.49 dolar şeklinde yapılıyor. Bu insanların yüzde 45'inde ürünün daha ucuz olduğu hissi yaratıyor.

 

Sanal Dünya'da Kadın Hakimiyeti

Online alışveriş sitesi Avantajix.com'un anketine göre kozmetik ve giyim ürünlerinin dijital raflara gelmesiyle birlikte internette kadın hakimiyeti arttı. Ağırlıklı olarak giyim eşyası satın alan kadınlar, 19,9 ila 49,9 TL arasındaki ürünleri tercih ediyor.. Çalışan her 10 kadından 7'si öğle tatillerini alışverişe harcıyor. Ülkemizde kadınların yüzde 60'ı internetten alışveriş yaparken, bu oran erkeklerde yüzde 53.

Kategorisindeki diğer haberler

Alışverişte '9' Etkisi

Yapılan bir araştırmaya göre fiyatının sonunda 9 veya 99 olan ürünler insanların daha çok ilgisini çekiyor.

Daha Fazla Göster 28/03/2017 || 306

Son Eklenen Haberler

En Çok Okunan Haberler